diumenge, 2 d’octubre del 2011

Sentiments


Parlar de sentiments no és gens fàcil. Envaeixo a la gent que amb tota la facilitat del món poden expressar un sentiment en paraules orals o escrites. Em sembla que els sentiments portats al cinema o a la televisió també són difícils alhora de fer-los, sobretot pels guionistes.
El que m’agrada més són els sentiments que et transmeten les cançons, qualsevol cançó t’expressa una cosa, diferent per cadascú a causa de l’experiència però en l’essència el sentiment és igual per a tothom.
Qualsevol paraula amb significat ajuntada li pot canviar totalment per fer un poema o posar-hi música.
Això m’està costant més del que em pensava...
Avera si m’aclaro, agafaré un exemple, un exemple molt fàcil interpretat de dos maneres.
Sense tu de Teràpia de Shock:


És de nit
és tot fosc
estic sol
i no hi ha ningú
És de nit
un record
dins del cor
ella hi és a dins
Els seus ulls
són brillants
un somriure extravagant
Ja no hi és
le perduda
va marxar
lluny del meu abast
i sempre estarà al meu cor...
Sense tu jo no puc
sense tu, si no hi ets
sense tu, jo no sóc ningú
És de nit
és tot fosc
no estic sol, no ho estic
tu estàs amb mi
Els seus ulls
són brillants
un somriure extravagant
Ja no hi és
l'he perduda
va marxar
lluny del meu abast
i sempre estarà al meu cor...
Si no estàs aquí
si no estàs amb mi
jo no et puc mirar
jo no et puc sentir
si no estàs aquí
si no estàs amb mi
jo no et puc tocar
jo no et puc besar
i sempre estaràs al meu cor...

Durant la nit et venen tots els pensaments, els records del dia que acabes de viure. Per a mi aquesta cançó explica això els records d’una persona molt important per a tu que ja no hi és.
Pot ser un amor perdut o una persona que hagi marxat per a sempre i mai més tornarà. Suposo aquestes dues interpretacions que té la cançó és el que fa que sigui una de les meves preferides.
Tothom té sentiments, tothom, la diferencia es que hi ha gent que els exterioritza mitjançant paraules, perquè volen explicar-ho a la resta del món hi ha gent que per qualsevol motiu se’ls queda a dins, aquestes emocions.
Però la millor cançó és la que et fa exterioritzar els teus propis sentiments i sentir-te identificat aquestes cançons són les eternes com els sentiments.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada